Snön har börjat smälta bort och igår hörde jag en fågel kvittra

Är det du, våren ?! Vore himla skönt i så fall. Trött på att bara klä sig i vinteranpassade kläder, trött på att skorna ser batikmönstrade ut efter en tur till skolan på grund av allt salt, trött på att halka och kana runt på väg till vagnen och sjukt trött på allt. Så det känns bra att det värsta islagret smält bort på gångbanan till vagnen, att solen har lyst med sin närvaro i flera dagar och att jag kan ha min kappa igen.
I helgen var tjejmaffian här, kom från alla håll och kanter. Trevligt, tyvärr gick helgen så himla snabbt och fick inte spendera så mycket tid som jag velat med några, betydligt mer med andra. Emma hade får lön, det märktes och jag levde i himmelriket när jag agerade personal shopper åt henne under tre dagar. 2500 kr fattigare, men ändå så rik. Jag vet vad jag borde jobba med, kanske ska lägga ner läsandet av Foucault, hoppa av och börja om. Gör om, gör rätt ?
Jag vågar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0