Sporty SPICE

Jag var verkligen en av de tjejer som var helt såld på Spice Girls under deras gyllene dagar på det glada 90-talet. Yes, jag erkänner och jag skäms inte ! Står fast vid att större eller beättre popband i deras genre finns inget. Inte några har blivit större än Spice Girls. Girl power är vad det kallas.

Tyvärr var jag inte en av dom som ville vara sportiga Mel C. Jag ville antingen vara Mel B Scary eller Geri Sexy. Men när vårens trender börjar knoppas för att blomma ut så är det Sporty Spice som står högst på listan. Hälsa har aldrig varit större än nu och nu ska man inte bara vara snygg när man går till skolan, jobbet, krogen, utan gymmet är också en plats att visa upp sig på. Detta har märkts tydligt under det senaste året då flera designers, däribland Stella McCartney och Marc Jacobs, gjort samarbeten med typiska sportmärken som Adidas och Nike.

Denna sportiga trend har även spridigt sig till vardags- och festoutiften och man kan tydligt se var inspirationen kommer från denna vår. Det är mycket sportiga linnen och hoods för att inte tala om skorna och allt detta i så bjärta och klara färger som möjligt. Ingen har väl missat neontrenden ?!

Ni som läser min blogg för jämnan har antaglien märkt hur såld jag är på tennisskor. Vet inte själv varför men tycker att det är ett cleant och stilrent statement som funkar istället för finskorna när man ska ta en tur på stan, ha en föreläsning i skolan eller stressig dag på jobbet. Någon som förstått mig precis är Dries Van Noten. Dessa skor är inte att leka med, och skulle passa precis när som helst, även till fest.

image142
Dessa gillar jag starkt.

Jag har tidigare bloggat om Jean-Paul Gaultiers lila hood och den är jag fortfarande lika kär i. Den funkar lika bra till ett bar urtvättade blåjeans och vit tanktop som svarta festblåsan. Står högt på min lista över vårens must-haves.

image143
Me likee a lot !

     
fr.v: Donna Karan, Dries Van Noten, Frankie Morella, L.A.M.B, MaxMara, Felipe Oliveira Baptista. Några av vårens sportigare kollektioner.
.
Bilder från Elles catwalk och Style.

Kommentarer
Postat av: Cassie

Sportigt är coolt (:

2007-03-23 @ 18:01:58
URL: http://champagne.blogg.se
Postat av: Albertanette

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link

2008-09-24 @ 12:14:09
URL: http://albertanette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0